Hrek : A Ferrari elismeri, hogy elromlott a szlcsatorna |
A Ferrari elismeri, hogy elromlott a szlcsatorna
Margoka93 a5.hu 2007.06.30. 16:03
A Ferrari els zben ismerte el nyilvnosan, hogy a fejlesztsi programjt jelentsen htrltatta a szlcsatorna meghibsodsa, a csapatnl mgis azt mondjk, nem akarjk lecserlni a rginek szmt berendezst.
A Ferrarinl nyilvnosan elismertk, hogy kt hnappal ezeltt meghibsodott a grdlszalag a szlcsatornjukban, s mivel tbb vetlytrsval ellenttben az istllnak csak egy ilyen berendezse van, ez jelentsen visszavetette a fejlesztsi programjukat.
Az incidens rszben magyarzatot adhat arra, hogy a Ferrari az elz hrom nagydjon mirt maradt alul a fegyverkezsi versenyben a McLarennel szemben.
A szlcsatorna meghibsodsa nem azonnal rezteti a hatst, mert abban fknt a tbb httel ksbbi bevetsre sznt alkatrszeket tesztelik, ezrt logikusnak tnik, hogy az prilis msodik felben trtnt baleset csak a mjus 27-i Monaci Nagydjon kezdte jelentsen visszavetni a Ferrarit. A szerkezet 14 napon keresztl nem mkdtt.
A csapatfnk Jean Todt azonban Magny-Cours-ban leszgezte: "Ez nem lehet kifogs, mert a mi dolgunk, hogy olyan szlcsatornt biztostsunk, amely nem romlik el."
A Ferrari kasztnifejlesztsi programjt irnyt Aldo Costa elismerte, hogy az istll szlcsatornja rginek szmt, de azt mondta, mgsem tervezik egy jabb ptst.
"Tudjuk, hogy a berendezsnk nem a legnagyobb, s nem is a legmodernebb. Radsul nincs kt szlcsatornnk sem, mint nhny msik csapatnak" - mutatott r Costa.
"De tovbbra is az a vlemnynk, hogy elg egyetlen szlcsatornt 24 rban zemeltetni, s abbl megprblni kihozni a maximumot. Ezrt az a politiknk, hogy kitartunk a jelenlegi szlcsatornnk mellett."
Costa szerint a szerkezet kornak egybknt sem volt kze a meghibsodshoz.
"Azt kell mondanom, hogy alaposan elemeztk a szlcsatorna szerkezett, ugyanis ki akartuk derteni, hogy azrt romlott-e el, mert rgi, de a vizsglatok szerint nem gy trtnt" - rulta el Costa.
"A grdlszjat nhny havonta rutinszeren kicserljk, akrcsak a szj grgit, teht a balesetnek nem az volt az oka, hogy reg a szlcsatorna."
Mikzben egyes istllk ptettek egy msodik szlcsatornt is, a Ferrari a BMW Sauberhez hasonlan a CFD - azaz szmtgpes ramlstani modellezs - gyorsan fejld s egyre megbzhatbb technolgija fel fordtotta a figyelmt.
|