A Ferrari csaldottan hagyta el Kanadt. Az olasz istll egy kivl eredmnyben bzva indult neki a htvgnek, ehelyett mindssze 4 pontot gyjttt. Ezzel risi htrnyba kerlt a McLarennel szemben. Ennek okt nehz megmondani, de a kvetkezk jhetnek szmtsba:
- 1. a tbbi csapatnak sokkal jobban fekszik a szuperlgy keverk
- 2. a F2007 nem teljest megfelelen a lass kanyarokban
- 3. a Ferrari idei autjhoz nem illik sem a monaci sem a kanadai plya (tavaly is risi lemaradsban volt a Ferrari Kanadban, pedig az ugyancsak Bridgestone gumikkal fut Jarno Trulli j eredmnyt szlltott az idmr edzsen a Toyotanak)
- 4. vagy egyszeren a McLaren az autja fejlesztse tern risit lpett elre.
Ha az utols ok a vals, akkor az is bizonyos, hogy a Ferrarinl a Williams s a BMW is tbbet fejldtt az utbbi hetekben. Htvgn vlaszt kaphatunk, hogy a Ferrari az igazi versenyplykon vissza tud-e vgni. Ha nem, akkor a vilgbajnoki kzdelem akr le is zrulhat az olasz s az angol csapat kztt.
A futamot, a Safety-Car szablyt s a Ferrarinl lv jelenlegi helyzetet a csapatfnk Jean Todt s a sportigazgat Stefano Domenicali rtkeli:
Riporter: Jean, hogyan sszegzed a kanadai htvgt?
Jean Todt: Termszetesen nagyon csaldottak vagyunk, mert fontos pontokat vesztettnk el. Kimi egyedli Ferrari-piltaknt az tdik helyen vgzett. Ktszer egyms utn megvert minket egy csapat, amely valban ersebb volt. Kr, hogy az egyik autnkat kizrtk, de nem kesergnk amiatt. Ha a lmpa pirosat jelez, akkor nem szabad kihajtani, klnben bntetst kap a pilta. Egszen egyszer, de a helyzetet gondosan t kell tanulmnyozzuk. Remlhetleg legkzelebb jobb munkt tudunk vgezni.
Riporter: Mirt zrtk le a bokszot, amikor Felipe kihajtott? Figyelmeztetttek t a piros lmprl?
Jean Todt: Nem figyelt a lmpra, a kihajtsra koncentrlt. Mi semmit sem mondtunk neki.
Riporter: A Renault azt mondta, hogy a munksoktl nem lehetett ltni a lmpt.
Stefano Domenicali: A mi pozcinkbl nem lehet ltni.
Todt: De ez nem krds, hiszen ez a szably. Ha egy olyan helyzet van, melyben mondjuk a piltnak, hogy legyen figyelmes s gyeljen a lmpra, akkor nem szabad nem szrevennie. Azonban mi nem is szltunk neki, pedig nem figyelt arra.
Riporter: A szezon kezdetn egszen Barcelonig egyrtelmen elnyben voltatok, de egyszer csak gy tnik, hogy a McLarennl fl msodperccel lassabbak vagytok.
Todt: Nem beszlhetnk msodpercrl, ngy tized. Ez volt a helyzet Monacban is s Kanadban is, valsznleg nagy fejlesztseket hajtottak vgre az autn. Taln e kt plya nem fekdt annyira az autnknak, de azt gondolom, hogy a htvgn vlaszt kaphatunk. Nem azt mondom, hogy innentl jra ell lesznk, de ennek a plynak ms karakterisztikja van. Monte Carlo s Kanada kztt sok prhuzam van, de a htvgn mr egy teljesen ms plyn tbbet fogunk tudni.
Riporter: Magabiztos vagy a tekintetben, hogy a szezon msodik felben olyan gyorsan tudtok fejleszteni, mint a McLaren Mercedes vagy mg gyorsabban?
Todt: Nem tudom, nem lehet megmondani, hogy k mire kszlnek. Tudom, hogy neknk van nhny jtsunk. De hogy k mit terveznek? Elg lesz-e a csomagunk ellenk? Majd az id megmutatja.
Riporter: Mit gondolsz, a BMW Sauber F1 csapat felzrkzott a Ferrarira, esetleg meg is elzte?
Todt: A Safety-Car miatt nagyon rdekes verseny volt, ez nem segtett a versenynknek. Korbban kellett killjunk, mint ahogyan terveztk, s emiatt nem tudtuk kihozni az elnynket (szerk: hosszabb els etap). Ez jelentsen befolysolta a versenynket.
Riporter: E verseny eltt magabiztosak voltatok, hogy Monacohoz kpest fejldst tudtok felmutatni, de ez nem gy lett. Vagy a bizakodsotok arra irnyult, hogy mindent kihoztok az autbl?
Todt: Adott krlmnyek kztt nem voltunk elg gyorsak. A mrnkeinknek meg kell vizsgljk s meg kell rtsk a helyzetet.
Riporter: Barcelonba egy j csomagot vittetek, ami ott nagyon versenykpes volt, de a mostani jtsok nem tnnek olyan pozitvnak, mint ahogyan vrttok, vagy mgis?
Todt: Barelona Barcelona volt. Mr Monacoba s Kanadba is vittnk jtsokat. Ezek teljesen ms plyk. Taln megint versenykpesek lennnk, ha Barcelonban kellene versenyeznnk. Nem tudom.
Riporter: Kiminek volt valamilyen konkrt problmja?
Todt: Igen, volt, megrintett egy msik autt a rajtnl s egy msik balesetnl pr trmelk megronglta az els szrnyt, mint ahogyan ltni lehetett. Emiatt az autja teljestmnye nem volt optimlis.
Riporter: A verseny vgn Kimi gumija mr nem tnt megfelelnek. Milyen nehz volt, a gumikkal clba rni?
Todt: Na igen. nem csak Kiminek, hanem az sszes piltnak problmja volt a szuperlgy abroncsokon.
Riporter: Lewis Hamiltonnak nem.
Todt: vezetett, ezrt tudott figyelni arra, hogy kmlje a gumikat, mert egy gyorsabb autja volt, de pldul Alonso, aki Kimi mgtt volt, a hasznlt gumikkal kt msodperccel lassabb volt Kiminl.
Riporter: Meg vagy lepdve az alacsony leszorters csomagotokon?
Todt: Mi azzal szmoltunk, hogy versenykpesek lesznk.
Riporter: Ma elszr lehetett rezni az j Safety-Car szablyok hatsait. Gondolod, hogy vltozsokat kellene eszkzlni?
Domenicali: Ha Lewist krdeznd, biztosan azt mondan, hogy elgedett velk. De ilyenek a szablyok, ezt tudtuk. Termszetesen a jvben t kell gondolni ket, mert minl tbb boxkillst tervezel, annl nagyobb a jtktered. Alonsonak s Rosbergnek ki kellett hajtani a boxba, mert klnben elfogyott volna az zemanyaguk. Ez egy rsze a szablynak, amit mindannyian elfogadtunk. Ma nem volt szerencsnk, de ki tudja, hogy ez gy marad-e a jvben?
Riporter: Szablyt vezettek be, hogy a piltk ne menjenek teljes gzzal a boxba vissza. Ezt tudjk ellenrizni?
Domenicali Nem tudom, hogy az FIA a tbbi csapattal beszlt-e egy ms lehetsgrl. Nehz egy olyan megoldst tallni, aminek nincs htrnya. Gondoljunk csak az okaira, hogy mirt is vezette be az FIA ezt a szablyt. El akartk kerlni, hogy a piltk a Safety Car-fzis alatt teljes gzzal menjenek. Ez ugyanis nagyon veszlyes. Ez volt az oka.
Riporter: Nem volt tiszta a helyzet, hogy a boxutca be van zrva? Vagy tveds trtnt?
Domenicali: Nem, teljesen vilgos volt.
Riporter: De nincs figyelmeztets a piltknak?
Domenicali: Csak a monitoron vagy egy kzls, hogy „Safety Car van a plyn", „A boxutca nyitva", aztn „A lekrztt versenyzknek szabad elzni", mint ahogyan ez Davidson esetben is volt.
Riporter: 28 ponttal vagytok a McLaren mgtt. Meg fogjtok vltoztatni a koncepcitokat?
Todt: Mi mindig a maximumot fogjuk nyjtani.
Riporter: Gondosz mg a vilgbajnoki cmre?
Todt: Mg 11 verseny van htra. Ha j munkt tudunk vgezni, akkor versenyenknt tbb mint kt pontot tudunk lefaragni a htrnyunkbl. Nehz, de nincs semmilyen ok, amirt ne gondolhatnk a cmekre.
Riporter: A csapatot egy kulcsfigura hagyta el. A szurkolk egy rsze taln azt gondolja, hogy az eredmnyetek vele fgg ssze. Te is gy ltod?
Todt: rtenm a krdst, ha ebben a szezonban nem rtnk volna el j eredmnyeket. A szezonkezdet ta hatbl ngy pole pozcit szereztnk, hrom nagydjat nyertnk. Termszetesen most nem vagyunk boldogok, de vannak csapatok, melyeknek mg egyltaln nem volt pole pozcijuk vagy egyltaln nem nyertek. Ezt meg kell rtenik az embereknek.
Riporter: Mit szlsz Lewis Hamilton mai teljestmnyhez?
Todt: Mint mindig: J munkt vgzett egy j autval s egy j csapattal. De a szezonnak mg nincs vge. |